Baza de dată realizată la nivel naţional ar avea ca scop pe de-o parte cunoaşterea situaţiilor de violenţă din toate unităţile şcolare şi pe de altă parte reducerea situaţiilor de violenţă (în cel mai fericit caz).
Rolul jucat în implementarea bazei de date naţionale ca membru al CA, consilier şcolar şi nu în ultimul rând DASCĂL
- colectarea şi transmiterea datelor;
- membru în echipa de implementare a proiectului (cu toţi membrii CA şi managerul şcolii) pentru realizarea unei baze reale şi utile;
- ca specialist (profesor de informatică) m-aş putea implica în a forma la nivel judeţean şi alţi colegi din zone rurale pentru crearea unei baze de date corecte şi eficiente.
Strategii şi măsuri concrete
- informarea elevilor, părinţilor, cadrelor didactice şi comunităţii locale pe site-ul şcolii despre acest proiect naţional;
- prezentarea elevilor şi părinţilor a fişei de monitorizare a situaţiilor de violenţă în şcoala noastră;
- realizarea propriu-zisă a bazei de date (preluarea şi introducerea informaţiilor de la cadrele didactice desemnate responsabile pe ani de studiu).
Resurse
umane: cadrele didactice ce fac parte din echipă: responsabilii pe ani de studiu, consilierul educativ, managerul şcolii, elevii, părinţii, comunitatea locală.
materiale: hârtie pentru multiplicarea fişei de monitorizare a situaţiilor de violenţă în şcoală, imprimantă, xerox, utilizarea laboratorului de informatică pentru colectarea şi introducerea fişelor de monitorizare în baza de date (calculator conectat la Internet).
Dificultăţi şi bariere
- lipsa de timp a cadrelor didactice;
- lipsa de interes a elevilor, cadrelor didactice;
- teama de noutate.
Persoane şi instituţii implicate în crearea acestei baze de date - managerul unităţii şcolare pentru a sprijini noua activitate;
- elevi şi părinţi;
- cadre didactice;
- instituţia care a creat softul pentru colectarea şi prelucrarea datelor;
- ISJ;
- comunitatea locală: poliţie, primărie, biserica, consilierii locali.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu