despre analiza drepturilor, de către Irina Horga - miercuri, 28 iulie 2010, 10:57
Vă felicit pentru faptul că aţi realizat analize detaliate ale diferitelor drepturi ale copilului şi aţi identificat modalităţi variate de respectare a acestora la nivelul şcolii. Apreciez faptul că adesea aţi utilizat exprimarea personalizată, fapt care ajută să ne punem în diferite contexte, să interiorizăm stări, situaţii.
Probabil că în şcolile dvs. aţi identificat, în acelaşi timp, multiple dificultăţi şi insuficiente resurse de a pune în practică aceste drepturi.
Sunt convinsă că exerciţii de analiză a drepturilor aţi mai realizat sau le puteţi realiza cu elevii dvs. tocmai pentru cunoaşterea drepturilor pe care le au copiii, pentru înţelegerea aspectelor concrete de materializare a drepturilor în viaţa şcolară şi extra-şcoală, nu în ultimul rând pentru informarea cu privire la responsabilităţi.
Un alt exerciţiu interesant propus de o cursantă de la altă grupă, uşor de utilizat cu elevii (sau, de ce nu, în activităţile cu părinţii): exerciţiu de selecţie a celor mai importante drepturi dintr-o listă dată, apoi reflecţie şi analiză cu privire ce drepturi au fost tăiate din lista iniţială, ce drepturi au rămas, de ce au rămas etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu