Analizaţi un studiu de caz şi formulaţi un set de întrebări orientative
Citiţi cu atenţie studiul de caz prezentat în Unitatea de lectură nr. 1. Analizaţi şi comentaţi acest caz împreună cu colegii de curs pe forumul Studiu de caz din spaţiul nostru de învăţare. În analiză încercaţi să porniţi de la formularea unor întrebări orientative, cum ar fi:
1.Care sunt punctele tari şi punctele slabe ale personajului din poveste?
2.Ce tip de violenţă manifestă elevul?
3.Care credeţi că sunt cauzele acestor comportamente?
4.Cum ar putea fi caracterizată relaţia sa cu familia? Dar cu colegii şi profesorii?
5.Ce poate face şcoala pentru ameliorarea comportamentului său? Dar familia?
În analiza dvs. puteţi adăuga şi alte întrebări relevante pe care le consideraţi necesare pentru analiza cazului.
1.
PUNCTE TARI
- merge la şcoală chiar dacă nu intră la ore;
- dacă ar fi tratat ca un copil NORMAL ar fi dispus să se schimbe;
PUNCTE SLABE
- se identifică ca un copil violent şi agresiv (scuipă, loveşte, aruncă pe geam catalogul, adresează injurii colegilor şi cadrelor didactice) având ca model, TATA;
- lipsa unei familii normale;
- anturajul
- şcoală „cu un prost renume”
2. TIPUL DE VIOLENŢĂ:- verbală
- fizică
- psihică
3. CAUZELE COMPORTAMENTULUI
- teribilismul vârstei;
- familia (tatăl ca model de violenţă şi agresivitate, mama care nu impune nicio regulă);
- mediul social;
- şcoala;
- modelele oferite din mass-media.
4.a. RELAŢIILE CU FAMILIA:
- aproape inexistente
4.b. RELAŢIILE CU COLEGII:
- domină colegii de clasă
4.c. RELAŢIILE CU CADRELE DIDACTICE:
- depinde de cadrul didactic, unii îl acceptă, alţii nu.
5. MĂSURI DE AMELIORARE PENTRU COMPORTAMENTUL ELEVULUI
A. ŞCOALĂ:
● Vizitele la domiciliul elevului pentru observarea comportamentului copilului în mediul lui familial şi realizarea unui profil moral al acestuia cât mai apropiat de realitate;
● Lectoratele cu părinţii pentru documentarea ştiinţifică şi clarificarea aspectelor psihologice şi sociale ale comportamentului copilului în diferite circumstanţe;
● Întâlniri cu reprezentanţi ai poliţiei rutiere şi comunitare, cu psihologul şcolii pentru a aprofunda regulile de comportament social, regulile de circulaţie, pentru a cunoaşte consecinţele nerespectării acestora, pentru consiliere psihologică;
● Vizite la muzee, vizionări de spectacole, drumeţii, serbări şcolare pentru observarea comportamentului elevilor în circumstanţe care solicită respectarea unor norme civice, a capacităţii de relaţionare cu mediul social.
B. FAMILIE:
Relaţia şcoală – familie – societate se poate concretiza în acţiuni educative precum :
● Întâlniri individuale cu părinţii elevilor pentru:
- informarea amănunţită a părintelui privind comportamentul copilului la ore;
- informarea învăţătorului (dirigintelui) privind manifestările comportamentale ale copilului în afara şcolii;
- sintetizarea concluziilor privitoare la conduita acestuia;
- stabilirea măsurilor pentru ameliorarea abaterilor disciplinare.
● Şedinţe lunare cu părinţii pentru conştientizarea aspectelor care conduc la educaţia în spiritul disciplinei a copiilor în activităţile cotidiene.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu