luni, 16 august 2010

SAPTAMANA 3 ON-LINE Activitatea 1

Argumente şi contra-argumente pentru sancţiune
Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală
Argumente
-şcoala este instituţia care trebuie să asigure educaţia intelectuală şi morală a elevilor, în egală măsură;
-aplicarea Regulamentului de Ordine Interioară (ROI) subliniază faptul că şcoala ţine la principiile ei;
-când şcoala funcţionează pe anumite principii, este stabilă, elevii şi cadrele didactice sunt în siguranţă;
-este un exemplu de responsabilizare a elevului sancţionat;
-problemele pot fi gestionate de către cadrele didactice cu mult calm şi tact pedagogic, nu prin forţă.
Contra-argumente:
-sancţiunile stimulează comportamentul agresiv ale elevilor;
-sancţiunile scad stima de sine a elevilor;
-aplicarea sancţiunilor nu rezolvă cauzele ci doar a efectele acestora;
-sancţiunile au efecte negative asupra dezvoltării psihice ale elevilor;
-prin sancţionare se realizează doar blocarea canalelor de comunicare, a exprimării propriilor opinii, îngrădirea imaginaţiei, a liberului arbitru etc.
Pentru a preveni şi a combate violenţa în unităţile de învăţământ trebuie să se intervină indiferent de sursă sau situaţii de violenţă. O măsură eficientă este COMUNICAREA.

2 comentarii:

prof. Serenella DINU spunea...

Monica Ilie - miercuri, 14 iulie 2010, 09:55
Contra-argumentele prezentate mi se par foarte bine alese, însă, atunci când COMUNICAREA nu mai este suficientă, cred că este nevoie şi de sancţiune. Aplicată corect, aceasta poate să îndrepte un comportament rebel, însă, aveţi dreptate, dusă la extrem nu face altceva decât să blocheze orice apropiere de cel sancţionat. Cred că orice sancţiune trebuie să respecte legea, regula, dar să ţină cont şi de natura umană a celui sancţionat.

prof. Serenella DINU spunea...

Florica Grecu - miercuri, 14 iulie 2010, 02:56
Buna Serenella,
din câte înţeleg eu tu spui că sancţiunea este eficientă dar trebuie să fie aplicată în cazuri „extreme”, o metodă mai bună este comunicarea. Cred că ai foarte mare dreptate şi ar fi de dorit ca metoda asta să se aplice cu adevărat.